Communicatie WK Hockey 2014

Via een sleeppush van Oranjespeler Maartje Paumen komt de bal met 130 kilometer per uur in het net. Goal! Als je het WK Hockey vanaf de zijlijn meemaakt, gaat het schrijven bijna vanzelf. In 2014 werkten wij binnen het internationale mediateam mee aan het verslaan van dit fantastische tophockeytoernooi in Den Haag. Ons werk bestond uit het in tekst vatten van het toernooi, via de website, het programmaboek, folders en boekjes, de dagkrant in het stadion en op veel meer plekken. Het doel: de Rabobank Hockey World Cup 2014 zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Reportages, ghostwriting en goud
Ruime tijd voor het evenement werkten we in opdracht van de KNHB, de Nederlandse hockeybond, aan de website, social media en andere middelen. We zetten onze creativiteit in om sportieve content te verbinden met aanvullende thema’s als gezond eten en culturele diversiteit. Bijvoorbeeld als ghostwriter van mascotte Stockey! Om hockey als breedtesport te etaleren maakten we reportages van vele side events. Van streethockey tot clinics voor sportdocenten en van landelijke kampioenschappen rolstoelhockey tot bedrijfshockey. Onvergetelijk was de samenwerking met filmers, fotografen, ontwerpers, vertalers, journalisten en communicatiemedewerkers. Plus de gouden plak voor de Nederlandse vrouwen en zilver voor de mannen!

Van het werk in het press center werd een filmpje gemaakt door de KNHB