Communicatie voor Bredenoord

Kun je jaar in jaar uit iets nieuws vertellen over aggregaten? Wel als je werkt met een van de meest innovatieve bedrijven op dit gebied. Bredenoord ontwikkelt in eigen huis aggregaten die stroomzekerheid bieden, ook als milieuregels strenger worden en fossiele brandstoffen schaarser. Dat leidde al tot een aggregaat op waterstof en een evenementenaggregaat op zonnepanelen.

Koploper
Ook is het bedrijf een van de koplopers in de toepassing van energieopslag. Als eerste in Nederland combineerden ze een accu met een aggregaat. Na deze ESaver is de vloot inmiddels uitgebreid tot meer dan honderd ‘battery boxen’ in uiteenlopende vermogens. De signaalrode aggregaten en blauwe boxen komen op de gekste plaatsen en dat betekent dat wij mooie verhalen kunnen vertellen over muziekfestivals, containerballetten en ambitieuze bouwprojecten.

Allround ondersteuning
Die verhalen komen op allerlei plaatsen terecht. Bij de klanten natuurlijk, via de website, mailings en social media. Bij de media, waarbij het nog best een uitdaging is om niet te vaak de uitgekauwde signaalwoorden ‘uniek’, ‘duurzaam’ en ‘innovatief’ te gebruiken. (Terwijl, echt, het zijn unieke duurzame slimme oplossingen want anders zouden we de pers niet benaderen. Zo zijn we dan ook wel weer.) En ook bij de eigen medewerkers, want bij een groeiend bedrijf moet je elkaar op de hoogte houden van de mooie dingen die gebeuren. We denken mee over het beste kanaal en de juiste vorm, brainstormen over een prikkelende actie en schrijven de bijbehorende teksten. En uiteraard zetten we elk rood aggregaat dat we spotten op de foto!