“Buiten spelen en bewegen is leuk en gezond voor jong en oud. Daarnaast is het ook belangrijk voor de maatschappij. Want spelen en bewegen bevordert de gezondheid en draagt bij aan een prettige leefomgeving in de buurt.” Dat zijn de eerste regels van de website van de Branchevereniging Spelen en Bewegen. Ze vatten samen waar de aangesloten leden ((producenten van toestellen en ondergronden) van de branchevereniging zich voor inzetten. In opdracht van het bestuur van de vereniging gaven wij het nieuwe communicatiebeleid vorm en verzorgden wij twee jaar lang alle communicatie-uitingen. Daarnaast verzorgden we in samenwerking met een administratieve professional het secretariaat.
Communicatieplan, website, nieuwsbrieven en persberichten
De branchevereniging zette in 2015 een koerswijziging in. Het doel was om van een intern gerichte organisatie die de belangen van fabrikanten verdedigt, te ontwikkelen naar een op de maatschappij gerichte autoriteit merk. Een professionaliseringsslag op het vlak van communicatie was gewenst. Wij schreven daarom het communicatieplan en voerden de communicatieactiviteiten uit. Naast het ontwikkelen van de nieuwe website hielden we de leden met maandelijkse nieuwsbrieven op de hoogte. Ook ontwikkelden we activiteiten en tools (zoals een infographic rondom een thema) en kwam de vereniging in het nieuws via persberichten.
• Voor het werven van leden ontwikkelden wij een ansichtkaart